Aapo Kukko lukee ja piirtää
”Se uus Paddington-elokuva, siinähän on hauskin kohta kun se työntää hammasharjat korviin ja ottaa helvetilliset vaikkupallot niillä pois. Se nauratti […]
”Se uus Paddington-elokuva, siinähän on hauskin kohta kun se työntää hammasharjat korviin ja ottaa helvetilliset vaikkupallot niillä pois. Se nauratti […]
On vähintäänkin sopivaa, että Suomen ekologisin kunta toimii paikkana taidetapahtumalle, jonka teemana ovat ympäristökysymykset. Kesäkuussa jo kuudetta kertaa järjestetty Art […]
Katson ikkunastani Suomen lipun vaatimatonta liehuntaa 25-asteisessa suvessamme. On Suomen kuvataiteen päivä 10.7., jo toista vuotta silloin on lupa liputtaa. […]
Kaltion kansiteoksena on Kemijärveltä vastikään oululaistuneen Erja Kärkkäisen (s. 1957) ”Hiljaisuus” (70 × 50 cm, 2018). Erja Kärkkäinen on tehnyt […]
Jo kauan on puhuttu, miten pohjoinen on muuttumassa yhä tärkeämmäksi ilmansuunnaksi etenkin geopoliittisesti. Helsinkiin fiksautunut poliittisia päätöksiä tekevä ja valtion […]
Huhtikuun seitsemännen päivän iltana Facebookin viestihälytin kilkattaa. Good news 1st of May I’ll start all over again In upm I […]
Miten elokuvamaailmaa riepottelevat ahdistelukohut asettuvat oikeusvaltion käytäntöihin? Jos ahdistelijoita ja ahdistelun kohteita ohjaa pohjimmiltaan sama halu rikkoa hankalia yhteiskunnallisia rakenteita […]
Päivi Almgrenin ja Päivi Jokitalon kirjoittama Juhlan jäljet – Kaunokirjalliset todisteet (Avain 2017) on Marjo Jääskän arvioitavana tällä kertaa.
Risto Kormilaisen luvun alla oli tällä kertaa norjalaisen Jörn Lier Horstin romaani Luolamies (Otava 2017), jonka on suomentanut Outi Menna.
Myös Shari Lapenan kirjoittama ja Oona Nyströmin suomentama Hyvä naapuri (Otava 2017) on käynyt läpi Risto Kormilaisen kriittisen luennan.
Juha Hännisen kirjan Kuolemme vain kerran (Otava 2018) arvioi Risto Kormilainen.